donderdag 13 mei 2010

We'll meet again

Onze laatste dag alweer in Orlando. De dag begon voor mij even voor 8 uur. Ik was net voor de wekker wakker. De rest lag nog lekker te slapen, dus ik liet ze maar lekker liggen. Heerlijk rustig wakker worden in een heel stil appartement. Even op het balkonnetje een sigaretje roken. Normaal zit je dan lekker in de zon, maar vandaag was het, voor Florida begrippen, koud en bewolkt. Onder koud versta ik dan 19 graden Celcius. Iets waar we in Nederland natuurlijk alleen maar van kunnen dromen momenteel.

Na een uurtje begon er wat leven in de brouwerij te komen. Lex maakte een lekker ontbijtje voor ons klaar en de kids waren volop aan het spelen met het Star Wars verkleedset van Fleming. Opeens had ik Darth Vader in de slaapkamer staan.

Even na 10 uur zijn Lex en de kids naar het zwembad beneden vetrokken zodat ik even het rijk alleen had om rustig in te pakken. Dit was eigenlijk in no time gebeurd. De weegschaal had het niet al te zwaar te verduren, 18 en 20 kilo, maar begaf het toch na de 2e koffer. De 3e koffer is benoemd tot rommel c.q. last minute koffer en die gaat morgen, nadat we allemaal gedoucht hebben pas dicht.

Inmiddels stond het zweet toch wel op m'n rug, dus ook ik vertrok naar het zwembad voor een verfrissende duik en om toch nog iets aan mijn kleurtje te doen. Jeetje wat was het water koud zeg ! En de zon had er ook niet al te veel zin in vanochtend. Maar ondanks dat toch even flink genoten aan het zwembad.

P1020137

P1020142

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P1020158

P1020162

 

 

 

 

 

 

 

Nadat we allemaal aangekleed waren, zijn we vertrokken naar Downtown Disney voor een laatste broodje bij de Earl of Sandwich. Toen we onderweg waren ging mijn telefoon. Het was GJ met de opmerking dat we elkaar steeds opzoeken. Ik keek natuurlijk meteen in de spiegel omdat ik dacht dat ze weer achter ons reden. Dat was niet het geval. Zij zaten ook bij de Earl en hadden via Twitter gelezen dat wij  onderweg waren. Waar Twitter al niet goed voor is :-)

We hebben even gezellig bij de Earl gezeten en gegeten en zijn daarna The World of Disney ingedoken. Na een klein kwartiertje namen we voor de 2e keer binnen 24 uur afscheid van elkaar. "We'll meet again in Nederland"

P1020170

Wij zijn daarna snel naar de juwelier in The World of Disney gelopen. Ik wilde nog even terug met het Mickey bedeltje dat ik gehad had voor moederdag omdat het niet paste aan de ketting. Ik kreeg meteen een ander Mickey bedeltje om te proberen en jawel hoor die paste meteen. Zo dat was dus snel opgelost. Snel naar de auto en naar Magic Kingdom alwaar we om 15.20 uur parkeerden op Goofy 55. Oeps dat betekent dat het niet rustig zal zijn in het park.

P1020174

P1020178

We namen de monorail en een kleine 20 minuten nadat we de auto geparkeerd hadden zagen we het treinstation op Mainstreet. Snel naar binnen om wat te gaan doen. Lex liep eerst naar Splash Mountain voor Fastpasses. De kids en ik gingen alvast naar Tomorrowland. We zouden elkaar bij Buzz weer zien.

Het viel me meteen op dat het stukken drukker was dan afgelopen dinsdag. Ook was het een stuk warmer vandaag. De zon had de wolken verdreven en stond fier te stralen.

P1020182

Lex was nog best snel weer bij ons. Al stond wel het zweet bij hem op z'n rug. De wachtrij voor Buzz viel mee, 20 minuten, dus toe dan maar. De 20 minuten bleken weer een korte 20 minuten, dus we waren zo aan de beurt om er voor de laatste keer flink op los te schieten. Voor mijn gevoel ging het niet super goed, maar toch hebben de meiden weer gewonnen van de jongens vandaag :-)

Eenmaal buiten verlaten we Tomorrowland weer snel. Wat een drukte daar zeg. We lopen op ons gemakje naar Mickey's Philharmagic en genieten onderweg van het zonnetje en en passant ook nog van een stukje van "Dream along with Mickey" Ik maak nog wat foto's, ik wil immers wel weten wat onze nieuwe camera allemaal kan en waar de grenzen liggen.  Tegen die grenzen zou ik pas later op de dag aan lopen bij het vuurwerk.

P1020195

P1020204

We halen wat te drinken en lopen op ons gemakje naar Splash en gaan onderweg nog even op bezoek bij de beren van de Country Bear Jamboree. Daar zaten we naast een meneer die volgens mij onder dwang een dagje in Disney rond liep. Hij had het duidelijk niet naar zijn zin en zat alleen maar te lezen op z'n iPhone. Soms vervloek ik toch ook weer al die moderne communicatiemiddelen. "Mensen geniet van de dingen om je heen !"

Nadat we de beren goedendag hadden gewenst, ging de tocht richting Splash Moun- tain veder.  Hier waren we precies op het moment dat we naar binnen kunnen met onze Fastpasses. We halen weer een nat pak en dit keer wat mij betreft niet de toevoeging dat het lekker was om een nat pak te halen. Ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg van de splash van Splash Mountain. Merel en ik waren namelijk tot op ons onderbroek nat !

Na Splash hebben we snel Fastpasses gehaald voor de buren; Big Thunder Mountain.  We moeten een kleine 40 minuten wachten voordat we met de Fastpasses naar binnen mogen. Na overleg besluiten we om deze attractie alvast 1 keer stand-by te doen. Wat is er met ons aan de hand ? We stappen normaal nooit in een wachtrij van 25 minuten !

P1020221

Als we buiten komen na het eerste ritje kunnen we meteen nog een keer in de rij aansluiten. Ditmaal een veel kortere rij omdat we nu Fastpasses hebben die we kunnen gebruiken. Na 2 ritjes vinden we het mooi geweest en lopen we naar de Tiki Room. Daar konden we zo naar binnen lopen en zodra we zaten begon de voorstelling.

P1020239

Na de Tiki Room snel overgestoken naar Jungle Cruise. En jawel we sloten al weer aan in een rij van 25 minuten. We zijn toch eigenlijk niet goed snik. Maar ja, een vakantie is niet compleet zonder dat je het 8e wereldwonder hebt gezien; de achterkant van water. Dus wachtten we geduldig en uit verveling werden er wat foto's gemaakt. Ja, ja, zelfs ik sta op de foto. Ik was er ook bij vandaag :-)

P1020254We hadden het 8e wereldwonder gezien en nu hadden we dorst. Aan het nicotinepeil mocht ook wel weer iets gedaan worden. Dus snel op zoek naar iets te drinken en een rookplek. Beiden waren snel gevonden. De kids wilden graag een ijsje. Let even op het verkleinwoord achter ijs ! Hier kwamen ze mee aanzetten.

P1020274 Strakke actie papa...... over een uur hebben we een toetjesbuffet !

Toen de ijsjes eenmaal op waren, was het al aardig donker aan het worden. Tijd dus om alvast richting het Tomorrowland Noodle Station te gaan. Daar meldden we ons om 20.30 uur en er stond al een gigantische rij.

P1020287

Om stipt 21.00 uur mochten we naar binnen en kregen we een belabberde tafel toegewezen. Lekker dan, ik wil wel graag de ambiance van het kasteel hebben als ik zit te genieten van die over heerlijke toetjes. Uiteindelijk kregen we een andere tafel. Er moest even wat gesleept worden met tafels en stoelen, maar het uitzicht was magistraal ! We konden zelfs op afstand Spectro nog zien.

P1020294 

Ondertussen werd het toetjesbuffet al flink geplunderd door iedereen. Geen nood, onze tijd komt desnoods na Wishes nog wel. We genoten van elkaar, van de heerlijke toetjes en van het uitzicht. Wat wil een mens nog meer ? Nou daar wist Merel wel een antwoord op. Ze wil namelijk nog niet naar huis. Ze wil langer blijven ! Helaas meiske, we zouden ook nog wel langer willen blijven, maar aanstaande maandag wachten de juffen weer en die willen ook weer aandacht hebben van jullie.

imageHet centraal gelegen buffet

imageDe eerste ronde

P1020300Puur genieten

imageDe 2e ronde

P1020309    Wat zijn die aardbeien toch lekker zoet hier !

image Restanten van een lekker toetjes buffet

image

Al ruim voordat Wishes begon ging iedereen een goed plaatsje zoeken. De toetjes waren lekker, maar we waren ook hier voor het schitterende uitzicht op Wishes.

P1020311

Om stipt 22.00 uur begon Wishes en gelukkig had ik ook mijn Eos bij me. Hoe goed de nieuwe camera ook is, vuurwerk fotograferen lukt mij nog altijd het beste met mijn SRL camera.

image

image

  image

image

image

image

Natuurlijk werd er weer een traantje weg gepinkt tijdens Wishes. Dit is echt het einde van onze vakantie. Een vakantie die totaal anders is verlopen dan we een half jaar geleden hadden gepland. Maar wel een hele fijne vakantie waarbij we  heel veel lol hebben gehad met onze vrienden.  Jammer dat het nu echt voorbij is. We laten onszelf nog één keer fotograferen.

image

We lopen langzaam via Mainstreet USA naar de uitgang en heel zachtjes zingen we:

We'll meet again, don't know where, don't know when,
But I know we'll meet again, some sunny day.
Keep smiling through, just like you always do,
'Til the blue skies drive the dark clouds far away.

Dat we terug komen, dat weten we zeker, alleen wanneer...... daar durven we werkelijk niets over te zeggen. De tijd zal het leren. Voor nu is het mooi geweest. Nog één keer doen we in Orlando onze oogjes dicht en onze snaveltjes toe.

6 opmerkingen:

famscheepensgoesorlando zei

aan alle goede dingen komt een eind...zelfs aan mooie leuke gezellige vakanties...een heel goede reis morgen en bedankt voor het meegenieten van jullie mooie reis.
groetjes marij

Marja en Tony zei

Het zit er weer op helaas, aan alles wat leuk is komt ook weer eens een eind...
Gelukkig kunnen jullie terug kijken op een super mooie ervaring met schitterend weer en zelfs een nieuwe haarkleur.
en echt, dit soort vakantie's vergeet je nooit van je leven.

Fijne vlucht en tot ???

T@ske zei

jammer dat jullie vakantie er al weer op zit luitjes, want dat betekend voor ons ook geen dagelijks, smakelijk leesvoer meer!
Maar vanauit t druilerige nederland wens ik jullie een zeer goede vlucht richting hier toe en.......we'll meet again!
Greetz T@ssie

Alex zei

Hoi Patricia,

helaas zit jullie vakantie er ook weer op. Jullie hebben wel onwijs genoten, ik ook van je verslagen. Een hele goede terugreis !

arianne zei

Bedankt weer voor het meelezen. Patric. We hebben weer genoten van jou, Lex en de "spookjes".
Volgend jaar misschien een keertje de westkust met Disneyland?

groetjes Arianne

Daffelina zei

Welkom thuis! Hoop dat jullie vlucht vanaf Chicago wat minder luidruchtig is verlopen!