zondag 16 mei 2010

Terug naar de echte wereld

Mijn vorige blog eindigde ik in Chicago. Ik was nog volop aan het typen toen Lex mij riep dat ik nu moest afsluiten en meteen moest komen anders konden we niet meer mee. "Ja hallo, rustig aan hoor ! We vertrekken pas over een half uur." Goed, ik druk snel op "publiceren" in de hoop dat het blog geplaatst wordt en ren naar de gate.

Natuurlijk stress om niets want eenmaal in het vliegtuig konden we achter aan aansluiten in de rij om te gaan zitten. Na een minuut of 10 waren we dan eindelijk bij onze stoelen aangekomen. Had ik dus best nog even rustig mijn laptop af kunnen sluiten ;-)

Een klein kwartiertje later vertrekken we bij de gate. De safety instructions worden gedaan en ik verstuur nog even een sms-je en type nog even een twitter berichtje. Hoor ik ineens schuin achter me: "Hé, zet je mobiel eens uit !" Ik kijk wat verbaasd naar de mevrouw in kwestie, haal mijn schouders op en zeg rustig dat ik hem zo uit zal zetten. Het duurt nog wel even voordat we de lucht in gaan en dan is mijn mobiel echt wel uit. Mevrouw helemaal in de stress en begint meteen een stewardess te roepen die natuurlijk meteen aan komt snellen. Ze vraagt mij of ik mijn mobiel uit wil zetten en geeft mij een knipoog en zegt dat ze zo zelf ook nog even een sms-je naar haar man verstuurt.  Om 18.45 uur gaan we de lucht in en we genieten van het mooie uitzicht over Chicago.

P1020420

Maar goed, de toon voor een gezellige vlucht was gezet......... Als we eenmaal in de lucht zijn probeert Lex de nerveuze mevrouw gerust te stellen dat er niets aan de hand is en dat er zelfs tegenwoordig internet aan boord is bij vliegtuigen en dat dat allemaal heel veilig is. De mevrouw wil er niets van horen en gilt alleen maar: "Regels zijn regels en die gelden dus voor iedereen!" Nou prettige vlucht verder mevrouw. Het is niet meer goed gekomen tussen de bewuste mevrouw en ons.

Verder was het wel een redelijk relaxte vlucht. Ik heb een film, It's complicated,  gekeken en heb uiteindelijk een slaappilletje genomen zodat ik toch nog wat kon slapen. Een uurtje voordat we landden werd ik wakker en kregen we een ontbijtje geserveerd. De kids hebben niet veel trek en willen eigenlijk nog even slapen. We laten ze maar.

Om 9.02 uur zet de piloot ons veilig weer op Nederlandse bodem. De touch down ging zo geleidelijk dat ik het niet eens in de gaten had. Complimenten voor de piloot ! Een kleine 10 minuten later kunnen we het vliegtuig verlaten. Tijd voor een korte plaspauze voor de kids en een rookpauze voor papa & mama. Daarna snel door naar de douane en naar de koffers.

Bij de douane staat een hele rij en moeten we even wachten voordat we het land weer in mogen. Ik word er nog even op geattendeerd dat de paspoorten van de kids bijna verlopen zijn en ik zeg lachend: " Ach we zijn net terug van vakantie. Voorlopig gaan we toch niet meer weg. Maar bedankt voor uw oplettendheid."

We lopen snel door naar de bagageband en moeten wachten. De bagageband is kapot, maar na een kwartiertje komen dan toch onze koffers. Lex is ondertussen naar een andere band gelopen om daar zijn golftas op te vangen. Zegt Fleming ineens: "Kijk mama, daar is papa's golftas." Kwam hij als laatste op de gewone bagageband. Lest, best zullen we maar zeggen :-)

P1020426

P1020427

Vrolijk liepen we langs de dames en heren bij het poortje "nothing to declare" . Ze hadden duidelijk lol in hun werk en met elkaar. Keep up the good work, dan lopen wij gewoon verder ;-)

Eenmaal buiten aangekomen moesten we nog even op de bus wachten die ons naar Novotel bracht. Daar stond onze toet, ook helemaal uitgerust, op ons te wachten om ons naar huis te brengen. We hebben het rustig aan gedaan en om 13.00 uur reden we het rustige St. Annaland weer binnen. We zijn weer thuis !

We koffieleuten even met opa en gaan daarna snel naar Chester. Die is ook weer blij om ons te zien, maar is duidelijk moe van 2 weken spelen met zijn hondenvriendjes.

Als we weer thuis zijn duik ik even onder de douche en val vervolgens in slaap op bed. Ik werd pas om 22.00 uur weer wakker. Oh, oh, als dat maar goed gaat vannacht. Ik ga naar beneden en tref daar Lex slapend op de bank aan. Ik vraag waar de kids zijn, maar die had hij rond 8 uur al naar bed gedaan. Dat is dus allemaal langs me heen gegaan. Ik heb er niets van mee gekregen.

Niet veel later gaan we dan toch naar bed en vallen als een blok weer in slaap. Best vermoeiend hoor dat vakantie vieren :-) We werden vanochtend pas om 11.00 uur wakker De kids sliepen toen nog. We waren wel meteen weer terug in de echte wereld want Chester was ziek en had de hele gang, hoe zeg ik dat netjes, bevuild. Hij wilde niets eten en dat is echt niets voor onze Ches.  Dus hup naar de dierenarts. Het valt gelukkig allemaal mee. Hij heeft medicijnen gehad en met een dag of 2 moet hij opgeknapt zijn.

Zo zie je maar weer, 48 uur geleden ben je nog volop vakantie aan het vieren en 2 dagen later sta je met beide voetjes weer op de grond. Gelukkig hebben we nog een dagje om nog wat na te genieten van alles.

We hebben enorm genoten van Robert-Jan, Yvonne, Matthew, Robin, Nancy, Peter, Jessy, Noa, Geert Jan, Marjolein, Daan & Eva. Het was TOP om samen met jullie lol te maken in Orlando.

We hebben ook genoten van alle leuke reacties die iedereen heeft achter gelaten op ons blog. Ik heb mijn best gedaan om jullie een beetje mee te laten genieten van onze fijne tijd in Orlando. Bedankt voor de leuke en lieve reacties !

We kijken terug op een leuke vakantie. Een vakantie die wat moeizaam op gang kwam, een vakantie met een lach en een traan. Maar overall een mooie vakantie om op terug te kijken. Of onze volgende vakantie bestemming wederom Orlando zal zijn dat durven we niet te zeggen. Misschien inderdaad de West Coast of een stedentrip langs de oostkust. De plannen liggen er, maar of ze dit jaar nog uitgevoerd gaan worden...... dat weet je bij ons maar nooit :-)

Bedankt voor het lezen allemaal en wie weet tot ziens op een volgend blog.

Greetz,

Patrice

P1020391

11 opmerkingen:

Rick, Sunshine State zei

Helemaal in stijl afgesloten, en beterschap voor Chester!!
Mag ik jou ook bedanken voor het leuke blog, heb er elke dag wel van genoten.

Tot een volgende vakantie!

Hartelijke groeten

Rick

Nancy zei

Ook wij hebben genoeten van jullie (vooral in Disney world:-) en vonden het heel speciaal om daar wat uren met jullie te spenderen!!

Beterschap met Chester hopelijk is hij snel weer fit....onze Bono doet het voor het moment super, dus hopelijk blijft dit zo!

Dikke kus voor jullie allemaal!
X

Anoniem zei

Fijn dat jullie allen veilig geland zijn.

Bedankt jullie allen, wij hebben hier zeer fel genoten van jullie blog. Spijtig dat het al voorbij is, op naar de volgende keer?

Groetjes

famscheepensgoesorlando zei

ik heb super genoten van je blog...en idd je staat gelijk weer met 2 benen op de grond in je gewone dagelijkse leven...beterschap voor jullie hondje...en bedankt dat ik mee heb mogen genieten
groetjes marij

barkiesgoesflorida zei

We hebben op het forum een aantal bloggers die zeer leuk kunnen schrijven en daar hoor je zeker bij. Dus waar jullie de volgende keer ook heen gaan, het zou leuk zijn als we het weer konden volgen.
Welcome back in the real world

Robert-Jan en Yvonne zei

Dat heb je netjes gedaan met bijslapen ! Hoop dat de kids ook zo snel bij zijn. En die Ches, ik hoop dat hij snel opknapt.

Hoe krijgen jullie het ook steeds weer voor elkaar om voor/naast/achter 'zeikerds' te zitten; ik heb daar maar weinig last van en mijn mobiel staat toch echt tot laatste moment aan ;-) !

Was weer een hartstikke leuk blog om te lezen, en veel bekende dingen, omdat we lekker wat dingen samen hebben gedaan deze trip; hartstikke gezellig !

Enne Lex, mooie golf-travelbag !

Sonja zei

Welkom thuis en sterkte met de jetlag. Wij genieten nog even verder in Florida.

Marja en Tony zei

Dat is altijd het nadeel van een vakantie...dat er een eind aan zit!!
Vond het erg leuk om jullie belevenissen mee te maken, bedankt daarvoor.
Groetjes Marja

H(EL)EEN zei

Nou welkom thuis zeg ik dan maar. Net als de rest. Heb genoten van je blog. Een fijne vakantie lijkt me met ups and downs. Denk aan de Ups. Ben benieuwd waar de volgende trip heengaat.

Groetjes,

Heleen

Teleton zei

Loop wat achter, maar wil je hartelijk bedanken voor een lekker leesbaar blog vol herkenbare Floridasituaties.

Fijn dat we mee mochten genieten!

Alex zei

Welkom thuis familie !
Ik heb genoten van jullie verslag. Sterkte met de "acclimatisering" in ons kikkerlandje