donderdag 6 mei 2010

Oranje boven

Vandaag werd ik even na 8.00 uur wakker. Een lekker lang nachtje gemaakt dus. Ik voel me ook meteen een stuk beter. Eigenlijk hadden we om 8.00 uur een afspraak met Donald en zijn vriendjes in Animal Kingdom, maar we hebben even geen zin in de drukte en hitte van Animal Kingdom.

Ik rommel wat rond in het appartement en schrijf weer een post voor mijn blog. Ik loop nu nog maar 1 dag achter. Misschien dat ik die vanavond wel schrijf. We zien het wel.

Inmiddels zijn ook de kids wakker en ze DS-en wat en kijken tv. Lex wordt een uurtje later wakker en hij doet het ook lekker rustig aan. We ontbijten wat en als Lex en de kids aangekleed zijn vertrekken ze naar Downtown Disney om te kijken bij de Bibbidi Bobbidi Boutique voor Hannah Montana jurk voor Merel. Helaas zonder resultaat. Ondertussen duik ik onder de douche en draai ik nog een wasje.

Tegen een uurtje of 1  zijn ze terug en zijn we klaar om te gaan shoppen. Eerste stop de Wal*Mart omdat Fleming graag daar voor Star Wars Lego wil kijken. Ondertussen melden Merel en ik ons bij de nagelstudio voor een lekkere manicure.

Nageltjes laten doen 1

Nageltjes Merel  Ook Merel's nageltjes zijn mooi gelakt.

Als we daar klaar zijn verhuis ik naar de buren; de kapper. Ik heb gewoon zin om eens een totaal ander kapsel te nemen. Ik word geholpen door een uiterst nerveus mannetje. Hij loopt alleen maar heen en weer te rennen en voor mijn gevoel is hij met wel 3 klanten tegelijk bezig. Als dat maar goed gaat.........

We hebben het over een ander kleurtje voor mijn haar, maar hij vindt juist het blonde haar mij wel leuk staan. Nou vooruit dan maar. Doet u dan uw best maar om die grijze haren weg te werken. Hij belooft me dat hij dezelfde kleur zal gebruiken en ik houd mijn hart vast.

Kapper 1 

Na een klein uurtje mag ik het verf experiment aanschouwen  en de tranen schieten onder mijn oksels. Het is ORANJE ! Hij probeert het nog af te doen met dat het wat extra goud is, maar aan m'n hoela, het is gewoon oranje. Een collega komt toegesneld omdat ze in de gaten heeft dat het niet helemaal goed gaat. Het is gewoon mislukt dus moet mijn haar nog een keer geverfd worden.

Ik heb het met de kapster over de kleur en omdat ik wil voorkomen dat de volgende blondeersessie op een groen resultaat uit zal komen, ga ik ditmaal voor een donkere kleur. Dat is uiteindelijk wat ik in eerste instantie ook wilde. Ik geef haar echter nog wel even de tip mee dat ze het niet al te lang in moet laten trekken omdat het anders te rood wordt.

Uiteindelijk blijkt het een prima samenwerking te zijn tussen ons en na een knipbeurt loop ik helemaal happy met mijn nieuwe IK naar buiten. Mission accomplished.

The new meMijn nieuwe coupe

Al met al had het hele gebeuren toch wat uurtjes in beslag genomen en was er van shoppen niet veel terecht gekomen. We rijden dan ook snel naar de Lake Buena Vista Factory Stores om de schade in te halen. Eerste stop; OshKosh B'gosh. Daar slagen we erg goed voor de kids. Merel wil natuurlijk meteen één van haar nieuwe shirts aan.

Merel

Eigenlijk wil ze ook haar nieuwe spijkerbroek aan, maar dat vinden papa & mama toch net te warm voor de kleine meis. Dat gaat dus niet door.

De volgende stop is de GAP Outlet. Ook hier scoren we het één en ander voor de kids om vervolgens een volgende stop te maken bij de Disney Outlet. Hier hebben ze over het algemeen wat oudere spullen. Zo kun je nu voor een appel en een ei een mooie Disney American Football trui kopen. Er staat alleen wel 2008 op, dus dat doen we maar niet. Wat we wel doen is voor $ 3,99 een Hannah Montana t-shirt kopen voor Merel. Merel helemaal blij en ze wilde hem natuurlijk meteen aan. Ook dat feest ging niet door. Wat hebben onze kids toch een strenge papa & mama ;-)

Inmiddels is het al 18.00 uur en onze maagjes beginnen te knorren. We kijken even in de foodcourt maar maken al snel rechtsomkeer. We gaan voor een buffetje bij Golden Corral. Oeps, wat is het hier druk zeg ! Nou dan gaan we maar voor een lekker broodje bij Panera.

We peuzelen onze broodjes op en gaan weer naar het appartement. De kids wilden immers nog zwemmen. Ze hadden alle 2 nieuwe zwemkleding gescoord dus die moest natuurlijk wel meteen in gebruik worden genomen.

Lex en de kids vertrekken naar het zwembad terwijl ik alle nieuwe kleding van de kaartjes ontdoe. Daarna ga ook ik naar het zwembad, maar ik duik er niet in. Ik probeer wat foto's te maken, maar ik vrees dat mijn Ixus het nu echt heeft begeven. Bijna elke foto is onscherp en zelfs met Photoshoppen is de schade niet helemaal weg te werken. Nou ja, weet ik meteen een moederdagkado ;-)

Merel2

Regenboog 

The new me2

Nadat Lex wel 30 foto's van zijn "nieuwe" vrouw heeft genomen, verlaten we het zwembad en bonjouren we de kids naar hun bedjes. Lex duikt zijn boek weer in en ik...... jullie raden het al, ik vermaak me prima met mijn blog.

Inmiddels is ook hier de volgende dag al weer aangebroken, dus ik zal eens kijken of ik Lex uit zijn boek kan krijgen. En daarna snel oogjes dicht en snaveltjes toe.

11 opmerkingen:

famscheepensgoesorlando zei

heeey patricia
wat een metamorfose zeg...jij durft...ik zou niet durven in dun vreemde naar de kapper en vooral niet te verven hahahahahha...waaghals.....je bent misschien wel bij dezelfde kapper egweest als ton ( teleton) die was ook naar de kapper geweest hahahahahahaha en gelukkig is de jetlag over en worden jullie op een beetje normale tijd wakker dat voelt toch wel beter als dat midden in de nacht opstaan...
nog veel plezier voor jullie allemaal
groetjes marij

Agnes zei

WAUW, mooi ben je hoor, kan me voorstellen dat dit ook een rede was om niet in het zwembad te springen...en ik wil de nwe zwemoutfit van de kids wel zien...die mochten ze toch aan????
Voor jullie zit het er nog niet op he, nog hele week te gaan. geniet ervan. groetjes (o)ma Agnes

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Kan me voorstellen dat je geschrokken was van het eerste resultaat maar dit staat echt leuk hoor! Leuk om jullie blog te volgen dat maakt het aftellen voor ons wat makkelijker....
Veel plezier nog.

Anoniem zei

Je kapsel is zeker en vast geslaagd! wij vinden het heel mooi. veel plezier nog!!

Groetjes
Wendy&Roberto

T@ske zei

Hey Patrice,

Komt me erg bekend voor t verhaal van oranje haar hahaha, maar t staat erg goed hoor, met koniginnedag en voor t aankomende wk had je ook punten gescoord hahaha.
Nee ik snap t dat je t toch bij hebt laten werken en...ook deze kleur staat je hartstikke goed!

Geniet nog fijn en relaxt van jullie vakantie, want dat heb je echt nodig.
Toen ik van de week je kregelige blog las dacht ik al wel, daar zit nog iets onverwerkts te wringen, wat ook haast niet anders kon natuurlijk, soms moet je je ergens toe zetten ookal was dat niet gepland, dus helemaal goed dat je nu voor de rust gaat en t "gedwongen" wat links laat liggen, zal je vast beter bevallen dit weekje en dan zal je zien dat je uiteindelijk nog net zoveel van Disney ziet en wij allen nog leuke gezellige blogs van je kunnen lezen.
Dikke knuf, Tassie

De Steijntjes zei

Ik begrijp dat je in Florida de tijd volledig vergeet, maar het is toch echt al koninginnedag geweest hoor! Gelukkig realiseerde jij je dit ook en is de metamorfose goedgekomen! Jullie zijn echt door de floridiaanse wasstraat geweest, nieuw haar, nieuwe nagels, nieuwe kleren. Jullie zijn onherkenbaar geworden voor het thuisfront. Dus veel foto's. ( dat kan goed met een leuk moederdagkado;)))
enjoy the sun!!!

Karen aka cloggie68 zei

Heee t is goed dat ik die fotoś van je zie want ik zou je niet meer herkennen hoor, zou op zoek gaan naar een blondie! Jullie zijn ook aan het genieten zie ik, effe volhouden :)

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha !! We hebben toch even hard zitten lachen om dit verhaal ;-) !!! Al zal het op dat moment toch wel even flink schrikken zijn. Was het dezelfde kleur als mijn t-shirt, daar kreeg ik ook allemaal (positieve) reacties op, dus misschien had je het moeten houden zo !

Je bent goed verandert, een echte metamorfose, maar je kan met recht nu mooi op de foto's staan hoor ! Staat je prachtig !!! Geniet er van de komende week !! En we houden contact !

arianne zei

Patricia,

Staat je goed! Wel lef hoor om je haar bij een "vreemde" kapper te laten doen.
Vanwegen onze eigen vakantie loop ik iets achter met het lezen van alle verslagen maar we zijn bijna bij. jullie vermaken je goed zo te lezen.
Veel plezier nog.

Arianne

Alex zei

is inderdaad lef hebben om je haren "even" te laten verven op vakantie ;-) Gelukkig is het toch allemaal goed gekomen en heb je toch je metamorfose gekregen

Chanti zei

Staat je goed hoor, die nieuwe coupe!! Maar ik kan me voorstellen dat je voor de Pipo-kleur bedankt hebt!