vrijdag 16 april 2010

Een vervroegd verjaardagscadeau

Verjaardagen, tja wat moet je er mee. Als kind kijk je er al maanden naar uit, maar als je eenmaal de 30 bent gepasseerd dan gaat het magische van een verjaardag er wel af.

Zodra je dan 35 bent geworden vindt iedereen het schijnbaar nodig om te zeggen dat je al aardig richting de 40 gaat. Mijn standaard antwoord is dan altijd; "Ik ben nog lang geen 40 !." Maar ja, dat antwoord kun je ook maar 5 jaar volhouden :-)

En dan komt de dag dat je nog maar een kleine 8 weken dat antwoord kunt geven. Het acceptatieproces is bijna afgerond en als je jezelf dan betrapt op het uitzoeken van een verjaardagscadeau weet je dat je zo ver bent om de big 4 te aanvaarden.

Het uitzoeken van dat verjaardagscadeau was al een beetje gestart, maar vandaag is de knoop doorgehakt. Mama wil graag een nieuwe camcorder voor haar verjaardag. Niet dat de oude het niet meer doet, maar mijn laptoppie met Windows "Fiesta" kan de beelden niet binnen halen. Om nu mijn laptop te downgraden vind ik persoonlijk wat ver gaan. Dus na een jaar lang "mopperen" dat ik niets meer aan de camcorder heb, vandaag toch maar de knoop doorgehakt.

Zoals gezegd hecht je na een bepaalde leeftijd niet zo super veel waarde meer aan de daadwerkelijke dag dat je jarig bent. Dus klinkt het wellicht ook niet zo vreemd dat in huize Tinnetam de wat grotere aankopen al snel de boeken in gaan als verjaardagscadeau, sinterklaascadeau of kerstcadeau :-)

Zo komt het ook regelmatig voor dat het cadeau pas gekocht/gekregen wordt na een verjaardag. Lex krijgt zijn verjaardagscadeau (golfset) ook pas in Orlando. En ik kon vorig jaar ook pas 2,5 maand na mijn verjaardag genieten van mijn cadeau (Discovery Cove). Tijd om een keer voor mijn verjaardag het cadeau te krijgen :-) Vanavond dus maar meteen mijn cadeau besteld. Ach, vorig jaar 2,5 maand later nu 2 maanden eerder, dan kom je gemiddeld toch rond je verjaardag uit ....

De reden dat het cadeau nu is besteld is dat ik het graag wil gebruiken over 16 dagen in Orlando. Benieuwd wat het is ? Jullie raden het vast al.

Nieuwe camcorder

Een nieuwe camcorder :-)

Ik heb nog even geprobeerd om hem als moederdagcadeau de boeken in te laten gaan, maar daar trapte manlief niet in ;-) Ondanks dat ben ik er erg blij mee en voel me echt al een beetje jarig. En aan die 4, daar wen ik wel aan. Het leven begint immers pas na je 40e heb ik gehoord.........

 

8 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Op "35 jaar", "40 jaar", Big4 en dat soort dingen, ga ik voorzichtigheidshalve maar niet reageren ..... Maar het cadeau wat je geregeld hebt, ziet er prachtig uit.

Dus naast de mooie foto-collages op je weblog, ga we nu ook dagelijks 'film-collages' krijgen ? Of vraag ik nu te veel .... Jij bent toch degene die vaak zegt 'U vraagt, wij draaien' ;-) !!!

Teleton zei

Kleine waarschuwing; Florida is helaas niet te filmen......{;-)

famscheepensgoesorlando zei

och vrouwke toch
ouder worden doet geen zeer hoor....ik wordt over een half jaar 50 :-)))) en mijn dochter van 21 roept al 2 jaar als je 50 wordt krijg je van mij een reis naar new-york...en dan ineens is het niet meer zo erg om 50 te worden en ga je er zelfs naar uitkijken hahahahahaha....maar geniet van je camcorder....en jij hebt in ieder geval je kado al binnen...

Rick, Sunshine State zei

Zie je bied ouder worden ook weer andere kansen, het manipuleren met data zodat het goed uitkomt, dat kon als kind niet.. lol.

Mooie cadeau heb je gekregen ;-)
Ben benieuwd naar de beelden straks.

arianne zei

hi, hi, dan ben je net iets ouder dan ik want ik krijg over een krappe 3 maanden de big 4! Maar ik draag hem met trots (tegenwoordig mag je blij zijn dat je het wordt)

Ik ga dus ook maar eens snel achter mijn kado aan!

groetjes Arianne

Jacqueline zei

Hoi Patricia,
Alvast gefeliciteerd;-) met je verjaardag en je grote aankomst. Het valt mij wel op dat heel veel mensen die ik ken (of een héél klein beetje ken via het forum) nu dit jaar 40 worden! Ik zelf mag nog een jaar en 3 maanden wachten maar dat is natuurlijk ook zo lang niet meer.
Ben benieuwd naar je filmpjes, sluit de dag af met een stukje van je kinderen (is altijd leuk om terug te kijken, doe ik ook nog regelmatig;-);-))

Groetjes
Jacqueline

Patrice zei

Hij is binnen, hij is te schattig om te zien, hij doet het top !

Natuurlijk veel oefenen de komende weken, dus mocht je ons zien de komende weken...... grote kans dat je gefilmd wordt, en dan over 15 dagen het echte werk.

Ondanks de leeftijd voel ik me weer even zo blij als een klein kind :-)

cloggie68 zei

Ik ben nog laaaang geen veertig maar al ruim 15 jaar 25 dus ik kan er niet over meepraten ;) Maar je hebt wél een superleuk verjaarskadootje!!