zaterdag 14 november 2009

Smikkelen en smullen

Tien dagen geleden was het zover. Vanaf dat moment kon ik de reserveringen voor de restaurants gaan maken. Eigenlijk best vreemd dat je een half jaar van te voren al besluit waar je gaat eten. Maar omdat we een aantal zeer populaire locaties op ons wensenlijstje hadden, was het dus wel noodzaak om nu al te reserveren.

Dus zat ik op 4 november om stipt 12.00 uur klaar om de eerste reservering te maken in het Disney online reserveringssysteem. Dit werd een dagelijks ritueel en ik moet zeggen dat, als het systeem in de lucht is, het goed werkt.

Helaas zijn er toch een aantal zaken die je nog steeds niet online kunt reserveren. Zo moest ik een telefonische reservering maken voor de High Tea in de Garden View Lounge. Ook moest ik de telefoon pakken om een Fantasmic Diner Package te boeken. En helaas kon ook ineens sinds een week Le Cellier niet meer online geboekt worden.

Terwijl de Sinterklaasliedjes door het huis klonken, belde ik om stipt 1 uur vanmiddag voor de 3e keer met Disney. Dit maal om Le Cellier te reserveren. De boodschap die ik kreeg: ”Vol geboekt !”

Hoe kan dat nou ? Heeft MattRob toch stiekem Le Cellier afgehuurd om een Orlando forum meeting te houden :-) Nu was het al een hele week niet mogelijk om Le Cellier online te boeken en met de mededeling dat nu ineens alles vol geboekt was, was het wel duidelijk voor iedereen dat er iets aan de hand was met Le Cellier.

Ik baalde flink, want juist onze laatste avond had ik graag willen afsluiten in dit te gekke restaurant. Maar goed, we zullen niet omkomen van de honger en er zijn voldoende andere alternatieven. Dus als alternatief een reservering gemaakt bij Captain Jack’s. Ook zeker niet verkeerd ! Maar ja, het is niet wat we gehoopt hadden.

Toen ik zojuist toch nog even online checkte of ik toch nog Le Cellier kon boeken, bleek het ineens te kunnen. En jawel hoor, nog geen minuut later was de reservering gemaakt. Wat een schitterend systeem, als het werkt……..

En dan ben je ineens klaar met de reserveringen. Wat ga ik nu de komende 169 dagen doen ? Ik zal vast weer wel wat nieuws bedenken :-)

Onderstaand een overzichtje van waar we gaan eten.

• 3 mei: Akershus Royal Banquet Hall - 8.00 uur

• 4 mei: Disney’s Spirit of Aloha Dinner Show – 17.15 uur

• 5 mei: Rainforest Café Downtown Disney – 18.00 uur of 19.00 uur

• 6 mei: Donald's Safari Breakfast – 8.05 uur

• 9 mei: Garden View Lounge – 14.00 uur

• 9 mei: Garden Grove - 19.00 uur

• 10 mei: The Garden Grill - 16.45

• 11 mei: Boma - Flavors of Africa – 9.30 uur

• 11 mei: Cinderella's Happily Ever After Dinner - 17.40

• 12 mei: Mama Melrose's Ristorante Italiano - 16.10

• 13 mei: Wishes Dessert Party - 21.00

Dat wordt vast smikkelen en smullen tijdens onze Springbreak.

Aanpassing 26/3/2010: De fel begeerde reservering voor Le Cellier is geannuleerd. Hiervoor in de plaats is de Wishes Dessert Party gekomen. Zeker geen verkeerde aanpassing in de planning !

1 opmerking:

Robert-Jan en Yvonne zei

Ziet er echt weer top uit hoor, prima voorbereiding weer ;-) ! En helaas, Le Cellier niet afgehuurd, maar staat voor volgend jaar zomer wel op ons lijstje (dan moet ik zeker ook al half jaar van te voren gaan plannen .....) ! Voor ons de eerste keer dan.