zaterdag 1 mei 2010

De hekkensluiters sluiten het hek

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Ruim 7 maanden hebben we er naar uitgekeken. Vele Florida gangers zagen we de afgelopen dagen vertrekken en veilig aankomen op plaats van bestemming. Dit keer waren we de laatsten die aan de meivakantie zouden beginnen volgens DE lijst zoals die wordt bijgehouden op het Orlando forum. Maar vandaag was dan ook onze dag aangebroken. Zoals gezegd: de hekkensluiters sluiten het hek.

Lex was de afgelopen dagen al vrij en hij heeft mij lekker, nou ja hij zal het niet als lekker betitelen, met wat laatste klusjes in en om het huis geholpen. Koninginnedag 2010 is een beetje aan ons voorbij gegaan. Wij waren immers met onze gedachten al in Orlando.

Vanochtend maakte de wekker ons bijtijds wakker. Er moesten nog wat laatste boodschapjes gedaan worden, een laatste wasje moest nog even weg gewerkt worden, de badkamer werd nog even gedaan, het stof werd nog even verwijderd. Niet dat dat laatste veel nut heeft, want het ligt er over 2 weken toch weer, maar de vrouwelijke lezers zullen vast het idee hier achter wel begrijpen :-)

Opa kwam ook nog even koffie leuten en ons een hele fijne vakantie wensen.

Om 11.15 uur, geen minuut eerder, konden we online inchecken bij United Airlines.  Natuurlijk eerst de security checklist en nog wat laatste smeekbedes van United of we toch ook niet de vlucht van Chicago naar Orlando wilden upgraden. Maar uiteindelijk rolden er na een kleine 20 minuten 8 mooie boardingpassen uit de printer en nog 4 formulieren met onze naam en vluchtnummer. Deze formulieren moeten we schijnbaar morgenochtend bij de gate inleveren. Zal wel weer een extra check zijn (?)

Nadat de boardingpassen geprint waren zijn we in de auto gestapt om ons 3e kind, Chester, naar zijn logeeradres te brengen. Chester mag lekker gaan spelen bij zijn vriendjes van De Lobbes. Hij voelde zich weer meteen thuis.

IMG_0002 (2)

Na een laatste knuffel voor Chester zijn we weer naar huis vertrokken. De stofzuiger werd nog even van stal gehaald, gevolgd door de dweil. Zo die hebben ook 2 weken vakantie nu.

Tegen een uurtje of 2 was het tijd om de koffers in de auto te laden. Jawel het is ons gelukt. We hebben dit jaar slechts 3 koffers. Nu maar hopen en duimen dat onze koffers morgenavond ook aankomen in Orlando.

Daarna werd het laatste blaadje van de aftelkalender omgedraaid. We zijn helemaal klaar voor vertrek !

Even na half 3 verlieten we het idyllische St Annaland en waren we op weg naar Badhoevedorp naar het hotel waar we vannacht zullen slapen.  De rit ging vrij relaxed. Nou ja, relaxed is een groot woord. Voor mij is zo'n ritje altijd een mooi moment om te denken dat ik van alles vergeten ben. Wel 10 keer heb ik in mijn tas gekeken of ik de paspoorten toch echt bij me had gestopt. En mijn portemonnee is wel 5 keer open geweest om nog maar eens te checken of de Disney tickets er in zitten. Na ongeveer een uurtje was alles gecheckt en begon ook bij mij het vakantiegevoel te komen.

Tegen half 5 arriveerden we bij Novotel en konden we meteen door naar onze kamer. En wat voor een kamer.... we hebben een suite  met een mega groot balkon. Kunnen papa & mama tenminste vanavond nog even een peukie roken ;-) Vanaf dit balkon hebben we uitzicht op Schiphol. Kunnen we goed in de gaten houden of er wel gevlogen wordt.

Natuurlijk moest er ook nog even gegeten worden vanavond. Lex had afgelopen week al wat op internet rondgeneusd en was een heel leuk restaurant in Amstelveen tegen gekomen. Meteen maar even een reservering gemaakt bij 8cht.  We hebben er heerlijk gegeten en de vakantiestemming zit er al goed in.

De stemming zit er goed in mij moeder en dochter.

En natuurlijk werd het diner afgesloten met een bakkie leut voor papa & mama en een over heerlijk ijsje voor de kids. De vakantie is begonnen !

Een lekker toetje

Tegen 7 uur waren we terug in het hotel alwaar men ondertussen het 2e bed had opgemaakt. Lees; de slaapbank was uitgeklapt en opgedekt. Omdat het morgen een lange dag zal worden vinden we het de hoogste tijd dat de kids naar hun bedje gaan. Natuurlijk kunnen ze niet in slaap komen en terwijl ik dit stukje zit te schrijven is Merel al verhuisd naar ons bed. Iedere keer als ze in slaap dreigt te vallen wordt ze weer wakker van mijn telefoon. Ik heb via de sms een bijna live verbinding met MattRob :-) Lex is het trouwens al een soort van zat dat ik heel de tijd zit te Twitteren of sms-en. Maar daar moet hij dan maar aan wennen ;-)

Maar goed, het is de hoogste tijd om de lichtjes uit te gaan doen. Dus oogjes dicht en snaveltjes toe.

Anoniem zei

een mooi begin van jullie vakantie.
veel plezier !!!

famscheepensgoesorlando zei

heey patricia en family
ook de hekkensluiter wensen we een super leuke vakantie en een kaai leuk filmke heb je gemaakt en een super mooi begin in zon super mooie kamer...een heel goede reis en een nog betere vakantie daar in dat heerlijke orlando...
groetjes en have fun
marij

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat een zeurpiet zeg, die Lex. Hij moet toch de huidige internet-generatie begrijpen ;-) ! We staan niet op een golfbaan, hoor ! Wacht maar tot de kids wat groter zijn, dan wordt het nog erger !

Maar alle gekheid op een stokje; een perfect begin van jullie reis, en de weersverwachting voor morgen is SUPER ! Warm en zonnig, dus Orlando is klaar voor jullie ontvangst. En zelfs Blue Heron lag er vredig bij ! TOT SNEL !

Teleton zei

En de mooiste auto's worden tot het laatst bewaard dus het lijkt slim om als laatste te vertrekken! Een fijne vlucht morgen, dan komen jullie vast helemaal uitgerust in Florida aan en kan het genieten beginnen. Het is 95 graden, de golfballen kleven aan de clubs, de creditcards worden stroperig van de hitte, dus be prepared......!

Rick, Sunshine State zei

Hihi leuk, wij krijgen de vakantie kriebels van al de blogs. Nou maak er een heerlijke vakantie van en wij zullen met heimwee mee lezen.

Het begin is er, een goede vlucht, wij wachten op de volgende verhalen en foto,s.

Agnes zei

Wateen relaxte manier om te starten zeg, als de hele vakantie zo verloopt,ik ga jullie weer volgen hoor, Floriada is voor ons weer lang geleden (en de rondreis LIJKT ook weer lang geleden. geniet ervan, ik begreep dat Florida op jullie wacht>!!!!Gr (o)ma Agnes

Jacqueline zei

Hoi Patricia,

Leuk die filmpjes, het was bij ons ook altijd een leuke afsluiter van de dag! Nog steeds lees ik graag mijn blog van vorig jaar terug en kijk ik naar de filmpjes van de meiden. Het blijft genieten
We zitten nu met iedereen mee te genieten maar de eerste stappen zijn weer gezet voor volgend jaar hoor..!!

Marja en Tony zei

lekker dat het nu voor jullie ook gaat beginnen.
Wat een ontzettend leuke koffers heb je zeg!, die herken je wel als die op de band verschijnen!
Geniet maar flink en schrijf maar veel, dan kunnen wij dat druilerige weer hier een beetje vergeten...
Groetjes Marja

Xandra, Jeroen, Christian en Anthonie zei

Inmiddels zullen jullie lekker geland zijn op Orlando Airport en kunnen jullie ook voelen dat al die verhalen over die hitte hier niet gelogen zijn.

Geniet straks lekker van de bedden en een fijne vakantie.