zondag 9 mei 2010

Mama Mia !

Vandaag was het dan zo ver; moederdag ! Tegen half 8 hoorde ik wat gestommel op de kamer. De kids kwamen heel stil binnen met een ontbijtje en hun zelf gemaakte moederdag-kadootje. Hadden ze stiekem in hun rugzak meegenomen vanuit Nederland. En alsof dat niet genoeg was hadden ze ook nog een mooie armband voor mama met 2 dolfijntjes er op. Wat een verwennerij allemaal. Zo wil ik wel vaker wakker gemaakt worden.

Ook Lex had een kadootje voor me. Een mooi doosje met daarin een zilveren Pandora ketting. Die wilde ik al een tijdje hebben. Aan een Pandora ketting hoort natuurlijk ook iets te hangen. Dus was hij gisteren snel naar Downtown Disney gereden om een Mickey voor aan mijn ketting. It all started with a mouse :-)

Helaas lukte het ons niet om de Mickey aan de ketting te krijgen. De opening is net te smal. Dus daar gaan we aanstaande week even mee terug naar DTD. Maar hoe dan ook  ik ben schromelijk verwend door de kids en door papa Lex. En last but not least hadden ze een lekker champagne ontbijtje voor mama gemaakt. Echt mamadag dus !

P5090012

P5090015

Nadat we allemaal rustig wakker waren geworden, vertrokken we even na half 10 richting Typhoon Lagoon. Normaal is zondag niet echt een goede / rustige dag om naar een waterpark te gaan, maar we hadden een kleine hoop dat iedereen zo druk zou zijn met moederdag dat het daardoor niet al te druk zou zijn.

image

Helaas ging die vlieger niet helemaal op. Toegegeven, het eerste uur was het niet super druk, maar vanaf een uurtje of 11 was het eigenlijk voor ons doen te druk.  Ondanks dat hebben we enorm  genoten en kunnen we nu wel zeggen dat we al een lekker kleurtje hebben.

P5090024 Eerst goed insmeren natuurlijk.

P5090026Daarna meteen het water in.

P5090030Even de nieuwe camera goed testen.

P5090038En natuurlijk naar Crush 'n Gusher   

image Fleming was net wel of eigenlijk net niet groot genoeg. Maar hij mocht er wel in.

image

P5090041 Even de nieuwe zwemkleding showen.

Natuurlijk gingen we ook nog een rondje dobberen in de Lazy River. Helaas was het niet echt lazy te noemen maar meer Crowdy River.

P5090044

P5090047  P5090048

En toen was de batterij van de camera leeg. Oeps even vergeten hem volledig op te laden. Nou ja, het was toch bijna tijd om Typhoon Lagoon te verlaten. De kids hebben nog even heerlijk bij de grote golf gespeeld terwijl papa & mama nog even van het zonnetje genoten.

Rond een uurtje of 1 gingen we aankleden en niet lang daarna vertrokken we naar het Grand Floridian. Hier hebben we genoten van een ontzettend goed verzorgde en over heerlijke High Tea. Zoals oma zou hebben gezegd; "Alsof er een engeltje over je tong fietst "  Zij zei altijd de gekuiste versie in verband met kleine potjes met grote oren ;-)

image 

Lex en ik gingen voor The Grand Tea:

The classic English tradition of Afternoon Tea, Grand Floridian style. We offer you a variety of tea sandwiches, scones and jam tarts, followed by your choice of our freshly baked tea pastries or English trifle, accompanied by a glass of Domaine Ste.-Michelle sparkling wine and your choice of tea.

image

De kids  hadden Mrs. Potts Tea:

For the young tea lover in your party, we offer a variety of tea sandwiches, tuna salad, ham and cheese, peanut butter and jelly on white bread, followed by a choice of two pastries.

IMG_0024Kijk ook vooral even naar Merel's pink......

IMG_0030

image Onze lieve serveerster; Patricia

met hele lekkere toetjes.

IMG_0036Een lekker dat ze waren... Om je vingers bij af te likken.

Nadat al dat lekkers op was, was er even een moeilijk moment voor mij. Het is tenslotte toch moederdag en ook al zouden we zo wie zo niet thuis zijn geweest dit jaar, mijn gedachten dwaalden toch wel even af naar mijn moeder. Wat zou ze hier van hebben genoten.  Een echte Engelse High Tea met zoveel lekkers in zo'n mooie omgeving. Wat zou ik haar dat graag allemaal nog hebben laten zien. Er werd even een traantje weg gepinkt. 

Bij het weg gaan kregen Merel en ik ieder een mooie roze anjer. Ik kreeg er nog 1 extra; voor mijn moeder omdat ze altijd in mijn hart bij me zal zijn. Slik, daar ging ik dus weer. We hebben uitgebreid afscheid genomen van onze serveerster en hebben haar uitgebreid bedankt voor de goede service en de fantastische High Tea.

Na deze heerlijke High Tea zijn we naar het appartement gereden. Daar heb ik even met (o)pa gebeld om te vragen hoe het in Nederland gaat. Gelukkig gaat alles goed. Het was fijn om even met mijn vader te kletsen. Al werkte de verbinding niet helemaal mee en moest ik uiteindelijk met onze Amerikaanse telefoon bellen voordat we fatsoenlijk een gesprek konden voeren.

Na het telefoontje met Nederland stond Merel meteen naast me. Ze had immers afgelopen week al gevraagd om een nieuw spelletje op haar DS te zetten. Nou vooruit dan maar, het is immers moederdag, dus laat ik me dan als moeder zijnde ook maar eens van mijn beste kant laten zien :-) Fleming wilde natuurlijk ook meteen dat spelletje op zijn DS. Het nieuwe spelletje, Hannah Montana - The Movie Game, is in het Engels en er komt heel veel tekst voorbij. Iedere keer werd papa, mama had zich voor de buitenwereld afgesloten, gevraagd of hij even wilde lezen wat er stond en wat ze nu moesten doen.

IMG_0002 (2) 

Spontaan zongen Lex en ik iedere keer: "Mama Mia, here I go again ......" Op een gegeven moment heb ik de CD van Mama Mia maar opgezet. Meryl Streep zingt het toch stukken beter dan dat ik dat doe. Kortom de stemming zat er goed in en dat zou nog wel even zo blijven ook. Althans, totdat mama voorstelde om toch maar bij Garden Grove te gaan eten. Oeps, foutje, bedankt.

We stapten in de auto en reden naar het Swan hotel. Daar aangekomen keken we even vreemd op dat het parkeren daar maar liefst $ 12,- kost. Leuk begin. Voor dat bedrag heb ik 2 lekkere pizza's van Cisi's. Maar goed, wij dus naar Garden Grove. Blijkt het er ontzettend rustig te zijn. Op zich in principe een pluspunt. Het is een buffetrestaurant en speciaal voor vandaag had de kok extra zijn best gedaan. Er was een speciaal moederdagbuffet.  Nou vooruit dan maar. De ober was erg chaotisch en liep veel heen en weer te rennen, maar dat leverde nou niet echt ook resultaat op.

Goed, Merel en ik eerst naar het buffet. Er was een speciaal kinderbuffet met.......... Mac&Chees en Chickentenders. Goh, lekker origineel, not. Ik Merel meegenomen naar het grote mensen buffet maar daar zat niet echt iets voor Merel bij. Zelf vond ik het ook een wat beperkte keuze, maar het was wel redelijk van kwaliteit.  Lex en Fleming hadden eigenlijk dezelfde mening.

Hoe dan ook, een characterdinner doe je niet voor de kwaliteit van het eten, dat doe je voor de characters. Eerst kwamen Knabbel & Babbel uitgebreid even keuvelen bij ons en niet veel later kwamen ook Goofy & Pluto langs. Omdat het zo rustig was, hadden ze wel alle tijd voor ons. Dat dan weer wel.

P5090020 (2)

 P5090032 (2)

Als afsluiting hebben we nog genoten van het toetjesbuffet. Het was een goede voorloper op aanstaande donderdag. Onze buikjes waren weer goed gevuld, dus  tijd om af te rekenen. De ober kwam vrij snel met de rekening. Normaal heb ik niet de gewoonte om naar het bedrag te kijken, dat mag Lex doen, maar vandaag viel mijn oog op het bedrag......................... $ 150,-

 

MAMA MIA !!!!!!!!!!!

 

Je zou er spontaan nog een keer voor langs het buffet gaan. De tip hadden ze wel al zelf in het bedrag opgenomen. Goed slikken, betalen en weg hier.

Ondertussen had Lein gebeld of we het leuk vonden als ze even langs kwamen. Ja, gezellig joh. Zij zouden eerst even bij Golden Corral gaan eten en dan zouden ze onze kant op komen. Goh, hadden wij ook beter kunnen doen; naar Golden Corral.

Tegen een uurtje of 9 waren ze bij ons en hebben we even lekker zitten kletsen. Zij waren eigenlijk allemaal moe van hun rit van Miami naar Orlando en bij ons waren er ook 2 spookjes aan het eind van hun Latijn. Om 10 uur gingen ze naar hun hotel en schrokken ze nog even van de buurman, type flower power,  die met een badlaken om zijn middel op de galerij stond. We hebben snel afscheid genomen en ik heb maar snel de deur weer dicht gedaan.

Daarna hebben we snel 2 spookjes naar hun bedje gebracht. Al met al was het een lange dag en een te gekke moederdag.

Maar nu snel oogjes dicht en snaveltjes toe !

10 opmerkingen:

ilsa zei

Ha Patricia,

Echt heel leuk om jullie vakantie een beetje mee te maken, al is het dan op afstand.Elke dag kijk ik even, en nu dus tijd voor een reactie.
Je bent goed verwend zeg, leuk!
Geniet nog van de rest van de week, wij doen dat hier ook op onze eigen manier.
Tot volgende week en intussen lees ik, met enige jaloezie(dat dan weer wel), je blogs.
Liefs Ilsa

Jacqueline zei

Hoi Patricia,

Ik begrijp je wat betreft je moeder met moederdag. Ik heb het met mijn vader precies hetzelfde. Op die dagen denk je heel veel aan die mensen.
Ik mis wel je filmpjes, je had de eerste dag er een leuke opgezet.

Geniet ze!
Jacqueline

Rick, Sunshine State zei

Nou een uitstekende moederdag hoor, wat leuk die foto's in Typhoon Lagoon, je camera is natuurlijk niet bang voor een druppeltje water.. IDEAl.

Nou geniet nog, we lezen lekker mee

Agnes zei

Nou nou wat een leuke verhalen en foto's allemaal!!!!!!!!!!En de neg.dingen snel vergeten he.Een heerlijke moederdag was het. (hier gelukkig ook). Gr Agnes

Marja en Tony zei

Wat een verwennerij gisteren, blijft altijd leuk een ontbijt op bed!
En die moeilijke momenten die zal je eigenlijk helaas altijd wel houden, al wordt het met de jaren wel wat minder.
Maar een lach en een traan zitten vlak naast elkaar en zo hoort het ook.
Geniet maar van jullie dagen.
Enjoy Marja

Teleton zei

Ongelooflijk wat zulke grappen voor een gezin kosten....daar sta je niet altijd bij stil als je met z'n tweetjes bent.

Maar dan heb je wel een mooi verhaal, al kost het een paar centen.....EN leuke foto's met de characters.

Misschien tot ziens deze week bij de CiCi's....? Wij hebben nog wel een coupon!

arianne zei

Die high tea ziet er goed uit, een aanrader dus. Is het overwegend zoet? of ook veel hartig. Wij zijn namelijk echte zoete kouwen (michel voornamelijk)Wellicht een optie voor 3-9 onze trouwdag in Orlando.

Veel plezier verder weer.

Arianne

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat een geweldige dag zeg ! En dat ontbijt; mmmmm ... Zou je mij ook blij mee maken !

Mooie foto's ook weer; en erg leuk die foto waar Lex maar op die DS-en staat te staren. Enne ... gelukkig geen foto's van de buurman ;-) !

Gr. van ons allemaal !

Nancy zei

Het ziet er allemaal even gezellig en leuk uit, wat super lief dat je zo verwend bent!!

Ik heb je nog een sms gestuurd maar wij zijn morgen vanaf de middag in Disney mochten jullie in de buurt zijn....we zien jullie graag!!

Groetjes Nancy

Alex zei

lekker zo'n champagneontbijtje. De spookjes hebben goed voor je gezorgd ;-)