woensdag 12 mei 2010

Waar zijn m'n tassen ?

Over vandaag kunnen we eigenlijk zeer kort en bondig zijn. In de ochtend shoppen, in de middag shoppen en in de avond shoppen. Maar ja, dat is voor de lezers van dit blog natuurlijk weinig interessant. Dus ik zal, wel wat korter dan normaal, toch een verslag doen van onze belevenissen van vandaag in Orlando.

De dag begon weer redelijk op tijd voor ons. We wilden in de ochtend gaan shoppen en dan misschien in de middag naar Disney's Hollywood Studios voor een paar uurtjes. Hoe anders onze dag zou lopen, wisten we op dat moment nog niet.

Zoals ik gisteren al vertelde was ik niet helemaal  in de gloria met mijn nieuwe camera en dan met name met het energieverbruik en ik vond hem nou niet echt super mooie foto's maken . Daarom wilde ik vanochtend eerst terug naar de winkel waar we hem gekocht hadden. Het liefst had ik de hele koop ontbonden, maar dat ging niet. We mochten wel een andere uitzoeken.

Gisteren had ik eens, met gepaste jaloezie, naar de camera van Nancy en van Geert Jan gekeken. Zo die camera's zijn lekker snel zeg en wat maken ze een prima kwaliteit foto's. Deze camera konden we dus ook kiezen en met een "kleine" bijbetaling was hij voor ons. We speelden het spelletje nog even mee en als we contant betaalden, dan hoefden we geen Sales Tax te betalen ;-) Onder de belofte dat we wel een originele nota kregen hebben we cash het verschil betaald. Hoe de verkoper dat met de Amerikaanse fiscus oplost dat moet hij zelf maar weten ...........

De volgende stop was de Super Target. Daar was ik vorige week met Yvonne al geweest en ik wilde graag terug om nog eens te kijken.

P1020014

P1020015  Fleming dook meteen het gangpad met de Lego in en daar is hij niet meer uit geweest.

In de Super Target werden de eerste aankopen voor de kids gedaan vandaag. Er zouden er nog vele volgen. Nu het tegen het eind van de vakantie loopt heeft Fleming eindelijk zijn fel begeerde Lego mogen kopen en Merel heeft haar gespaarde centjes besteed aan een Barbie pop met puppy's die ze moet trainen. Ook werden er nog een nieuwe bikini + badlaken voor Merel uitgezocht en een echte Star Wars zwembroek + badlaken voor Fleming. De eerste buit was binnen voor de kids.

Volgende stop; Prime Outlets. Via Intenational Drive reden we naar deze Outlets. Daar aangekomen hoorden we ineens Nederlands praten achter ons. Het was wel een heel bekende stem. Jawel hoor, het was Lein. Zij stonden achter ons bij het stoplicht en waren ook onderweg naar de Prime Outlets. Hoe groot is de kans dat je op hetzelfde moment, geheel onafhankelijk van elkaar, voor hetzelfde stoplicht staat.

P1020061

We zijn met z'n allen gaan shoppen. Leuk voor de kids, want die hadden zo aanspraak, of moet ik zeggen steun, aan elkaar. Want tja, je zal maar verplicht mee moeten met je ouders en iedere keer van alles moeten passen. Best vermoeiend om papa & mama tevreden te houden. Maar ze hebben goed hun best gedaan. Ze hebben immers Converse overleefd. Oké, dat was nog te doen, want als je als beloning nieuwe mooie roze Converse krijgt, wil je natuurlijk wel vrolijk zijn.

In de Disney Store werden een Star Wars verkleedset en een Hannah Montana kostuum door de spookjes gescoord. Bij Gap werd er door mama ook nog flink ingeslagen voor Merel. Kortom, zo heel vervelend was het nou ook weer niet voor de kids. Tegen een uur of 2 werd het goede gedrag beloond met een smoothie bij de Häagen-Dasz. Het bestellen van de smoothies had wat voeten in aarde, net als het betalen, maar uiteindelijk kon er genoten worden.

P1020058 

We waren eigenlijk wel een beetje uitgekeken bij deze shoppingmall, dus hup door naar de volgende; Mall at Millenia. Ik wilde nu ook wel eens naar de beroemde Abercrombie. Lein en GJ ontpopten zich tot ware Tourguides en loodsten ons zo overal naar toe.

P1020068

Bij Abercrombie verloren we even het overzicht. Met name Fleming vond het op dat moment nodig om verstoppertje te gaan spelen in de winkel. Hij wilde niets passen en uiteindelijk  had Daan hem te pakken en kon ik even "kijken" of ik ongeveer goed zat met de maat.

P1020071Wees gerust, hij heeft geen blijvende schade opgelopen

aan dit partijtje Grieks-Romeins worstelen.

Toen we eenmaal allemaal buiten stonden bij Abercrombie, zonder nieuwe kleding voor Fleming, was er even paniek. Lein vroeg zich af waar alle tassen waren. Ze liep vol stress terug naar binnen, terwijl GJ, Lex en ik elkaar vragend aankeken. "Eh welke tassen Lein ?" "Bedoel je die tassen die we bij de Prime al in de auto hebben gezet ?"  Lein had duidelijk even last van shop-stress en wist even niet meer in welke shoppingmall ze was :-) We hebben er smakelijk om gelachen met z'n allen.

Toen Lein zich realiseerde wat er aan de hand was, zijn we maar snel verder gelopen. Even later zag ik een Yankee Candle. Daar moest ik natuurlijk even naar binnen om een paar heerlijk geurende tarts te scoren.

P1020073

Na een uurtje shoppen realiseerden we ons dat we eigenlijk nog helemaal niets gegeten hadden. Dus naar de Foodcourt met z'n allen om even iets te eten en daarna snel weer verder. We waren namelijk nog lang niet klaar ! Abercrombie & Fitch, Hollister en de Apple Store konden nog op een bezoekje van ons rekenen. De creditcards hadden het zwaar en wonder boven wonder bleven de mannen met een big smile rond lopen.

P1020081

P1020084Wonderbaarlijk hoe snel de jonkies de werking van de i-pad door hadden.

Ons dagje shoppen werd afgesloten bij Macy's. Fleming wilde heel erg graag een colbert hebben. Hoe komt hij er bij, zou je zeggen. Hoe dan ook, wij naar de kinderafdeling van Macy's.   En jawel, daar hingen mooie colberts. Maar om nou $ 90 uit te geven aan een colbert zodat hij obertje kan spelen....... dat ging me nog net iets te ver.

P1020095Papa zag het wel zitten, maar mam sprak haar veto uit.

Inmiddels begonnen mijn voetjes en mijn rug in opstand te komen. Het was al 17.00 uur en ik viel er bijna letterlijk bij neer. Tijd om even de spullen naar het appartement te gaan brengen en dan weer door naar het Hilton Bonnet Creek om met z'n allen te eten in de bistro.

P1020112

Na het eten zijn de kids het zwembad ingedoken. Ik wilde graag nog even naar de Premium Outlets naar Tommy Hilfiger om te kijken of ze daar wel dat mooie witte spijkerjasje in mijn maat hadden. Lex nam het even voor de kids op. Hij wilde het ze niet aan doen om weer uren lang te gaan shoppen. Ze lagen immers net zo lekker in het zwembad.

P1020115

Nancy wilde ook graag nog even naar de Premium Outlets, dus zijn we samen even gereden. Lein & GJ zouden later volgen, maar die zijn we niet meer tegen gekomen.

Nancy en ik hebben in recordtempo de Premium Outlets afgestruind. Bij Tommy ben ik goed geslaagd en ook bij Polo Ralph Lauren mocht de creditcard nog een keertje zijn werk doen. Terwijl we in bij Ralph lopen zeg ik tegen Nancy: "Zie je die gele broek ?" Waarop zij uit de grond van haar hart antwoord: "Afschuwelijk !" "En bedankt Nancy, die broek heb ik dus gekocht !" Ik heb nog nooit iemand zo rood zien aanlopen :-)

Nadat we ook nog even bij Nike binnen waren geweest, zijn we via Blue Heron terug gereden naar het Hilton. De mannen stonden net op het punt om de kids uit het zwembad te halen. Rond half 11 namen we afscheid van Nancy, Peter en de kids en zijn wij nog even naar de Walmart gereden. Daar had Lex een reistas voor zijn golfset gezien. Ook hebben we maar even een kofferweegschaaltje gekocht. Ik heb geen zin om vrijdag op het vliegveld de koffers te moeten herindelen.

Oven na 23.30 uur waren we in het appartement. We waren ruim het klokje rond bezig geweest met shoppen, shoppen en shoppen. De kids waren dood op wat natuurlijk niet gek was.  Ze waren dan ook in no time vertrokken naar dromenland.

Lex heeft alvast zijn golfspullen ingepakt en ik heb de aankopen van vandaag ontdaan van alle kaartjes.

P1020130

Daarna snel het blog voor vandaag schrijven en het zou goed zijn als nu onze oogjes dicht gaan en onze snaveltjes toe. Nou vooruit misschien nog even snel 1 koffer inpakken. Want ook al willen we nog niet denken aan de terugreis, hij zit er wel aan te komen. Morgen al weer onze laatste volle dag in Orlando en daar gaan we dubbel en dwars van genieten !

11 opmerkingen:

Sonja zei

Wat een super shop dag, heerlijk, daar kan ik ook zo van genieten. Nog veel plezier en een goede terugvlucht.

Dees zei

Wat een ontzettende shopper ben jij! Van alle blogs die ik aan het lezen ben, en ik kan er een dagdeel mee vullen, ben jij de enige die dit een hele dag doet en kan! Topper!

enjoy!
Desiree

famscheepensgoesorlando zei

jaja dit is een dag alla marij hahahahahaha heerlijk een hele dag aleen maar shoppen....dus dames een dagje naar mijn hart...en de paniek aanval van de tasjes...helemaal herkenbaar...
en jammer genoeg begint de tijd te komen om te denken aan de koffers pakken..maaaaaaar een machtige leuke mooie gezellige vakantie om aan terug te denken...en nog ff niet want geniet maar lekker nog van jullie laatste dagen...en kijk ff of ze leuke winterjassen hebben daar.want die heb je absoluut hier nodig als je terug komt.
groetjes marij

Alex zei

Hoi Patricia,

lachen van die gele broek. Wel gemeen van je om te vragen wat Lein van de broek vindt ;-)
Moet toch ook een heerlijke dag zijn geweest met shoppen shoppen shoppen. Rook zal wel van de credit card afkomen !!

Geniet nog van de laatste volle dag

Marja en Tony zei

Ik zit me al helemaal te verheugen op zo'n shopdag met mijn vriendin.
En zo herkenbaar zo'n "foute" opmerking over een al gekocht kledingstuk...Been there....
Vandaag alweer de laatste dag, geniet er maar flink van en succes op de terugreis.

Groet Marja

Rick, Sunshine State zei

Ik denk . daar komt een compact verslag aan, maar... een kwartier later ben ik pas klaar met lezen... Wat kan jij over shoppen schrijven lol.

Geniet nog van de laatste volle dag !!

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha ! Dat dacht ik ook, een kort verslag van vandaag ... ;-) ! Maar dat was toch even lezen. Maar wel hard gelachen, heerlijk hoor ! Zelfs Yvonne heeft meegenoten deze keer !

Nancy zei

Wat een heerlijk verslag, en wat een briljante opmerking van mij...**schaam** maar oké eerlijk duurt het langst zeggen ze soms, al was ik gisteren bijna spontaan onder de stapel truitjes gekropen!!

Fijne laatste dag vandaag!!

H(EL)EEN zei

Hi,

Tjonge wat gaat het voor jullie ookal weer snel zeg.
Leuke vakantie hebben jullie zeg. en leuke kinderen, die koppies.

Volgend jaar proberen we ook in het hilton te komen. Lijkt me onwijs daar.

Nog veel plezier en een veilige thuiskomst aub.

Heleen

Anoniem zei

O jammer!!!!!!!!!!!!al weer bijna naar huis, en je verslag was weer heerlijk om te lezen, maar ik ben benieuwd naar het inpakken van de koffers... Zou alles wat gekocht is erin kunnen??? En goed idee zeg, weegschaaltje kopen, wij zitten ook vaak van ....???? hoe is het gewicht en is het beetje goed verdeeld...... Idee voor vlg keer voor ons. Nu dus nog EEN weblog he. Gr Agnes

Agnes zei

Nou nou wat een verhaal weer zeg. Heerlijk. Wat zal ik dat weer missen.Goed idee van dat weegschaaltje, moeten wij ook maar gaan doen, want de stress of het niet te zwaar is of dat het helemaal verkeerd ingedeeld is, is altijd groot bij ons. En ben je blij met je nieuwe toestel??? Kom maar op met de foto's ermee.
Geniet van jullie laatste dag voor vertrek. Groetjes Agnes