vrijdag 26 maart 2010

Heeft u ook een lekker toetje ?

Vastenavend (of carnaval voor de mensen die niet uit Berrege komen) 1989; ik was met een stel vrienden en vriendinnen op stap. Natuurlijk moest er ook gegeten worden en zo kwamen we in een eettentje terecht waar we een over heerlijk Hollandse maaltijd konden eten voor fl. 6,66 (dat is € 3,02 voor de mensen die zich de Nederlandse gulden niet meer kunnen herinneren). Kortom, een lekkere maaltijd en niet onbelangrijk.... betaalbaar voor iedereen.

Er stond een kok in de keuken die onze tafel maar wat graag persoonlijk kwam bedienen. Wat wil je, een stuk of 6 vrolijke, oké lichtelijk aangeschoten, jonge meiden die iedere keer aan de kok de vraag stelden of hij ook een lekker toetje had. Ja, dat had hij wel. Hij zou wel iets speciaals voor ons maken.  En jawel hoor, het toetje was heerlijk, de prijs echter iets minder. Per toetje werd er een bedrag van fl. 12,50 in rekening gebracht ! Ondanks de prijs hebben we er van genoten en er smakelijk om gelachen. Iedere keer als het woord toetje valt, schiet dit verhaal me te binnen.

Moraal van dit verhaal...... aan een lekker en onvergetelijk  toetje hangt een prijskaartje :-)

Fast forward naar 2010. Het is donderdagavond 25 maart, we zitten klaar voor de ontknoping van Wie is de Mol en ineens zie ik op het Orlando forum een berichtje voorbij komen over toetjes. Niet zo maar toetjes, nee een toetjes buffet nog wel.

In 2009 is Disney gestart met de Wishes Dessert Party. Tijdens onze vakantie in augustus hebben we even gekeken en dat zag er allemaal wel erg lekker uit. In eerste instantie zou het een tijdelijke topper zijn, dus dat magische toetjes buffet zou er niet in zitten voor ons. Maar ja, Disney blijft toch een commerciële instelling, dus als iets een succes is, komt het vanzelf terug. En jawel hoor de komende 2 maanden wordt er weer iedere avond een Wishes Dessert Party gehouden. Tja zullen we of zullen we niet.....

Vandaag toch nog maar eens naar onze planning gekeken. En ineens zag ik het ! Dit is DE afsluiting van onze Springbreak waar ik al een half jaar naar op zoek ben.  Maar ja, ik had al zo veel moeite gedaan om Le Cellier voor onze laatste avond te boeken. Tja, Le Cellier is heel lekker maar dit is wel hetgeen waar ik naar op zoek was.

Dus pakte ik om 16.00 uur de telefoon en had ik een aller aardigste castmember aan de telefoon die met liefde en plezier de Wishes Dessert Party voor ons boekte. Nadat de financiële rompslomp was afgehandeld, ook aan deze onvergetelijke toetjes hangt een prijskaartje ;-), was het geregeld. Op donderdag 13 mei worden we om 21.00 uur verwacht bij Tomorrowland Terrace Noodle Station om eerst te genieten van allerlei over heerlijk toetjes en dan kunnen we om 22.00 uur in relatieve rust naar Wishes kijken. Dat noem ik nog eens "going out with a bang !"

mkdesserts

Jammie, jammie, het water loopt me al in de mond.

mkdesserts7

Deze kok heeft zeker een lekker toetje :-)

5 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Maak me maar lekker met die laatste foto .......

Maar inderdaad een TOP afsluiting van jullie vakantie ;-) ! Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe dat bevalt (en niet TE veel foto's van aardbeien aub) !

Teleton zei

Tsja, zulke lekkere dingen hebben ze niet bij Stapelkamp.....jammer dat wij niet mogen van Sonja....{;-)

arianne zei

Patrice,

Dat ziet er goed uit. Ik zou er ook voor gaan. Maar voor ons geen MK in 2010 (meer) en in augustus staat die ook niet meer gepland.
Nog een goede 5 weken te gaan voor jullie, gaat nu echt opschieten.
Geniet ervan en niet te veel veranderen meer hoor voor je gaat:-)

groetjes Arianne

cloggie68 zei

Wij gaan op 4 mei alvast even testen voor jullie!! Ik heb je blog gevonden hoor en ik ga het lezen!!

Chanti zei

Nou ik ben benieuwd naar hoe je het ervaren hebt! (maar dat lees ik natuurlijk straks een paar berichten verder) Wij gaan in ieder geval ook, dus ik vind het spannend!