vrijdag 7 mei 2010

Niet te filmen

Toen ik een paar weken geleden een berichtje plaatste over mijn verjaardagscadeau; een nieuwe camcorder, reageerde Teleton met de opmerking: "Florida is niet te filmen." Toch hebben we dat vandaag geprobeerd. Waar anders dan in de Disney's  Hollywood Studios kun je het best filmen. Er zijn al heel wat mooie films uit deze studios gekomen, dus laten we het een kans geven. Al hebben we niet de illusie dat we de Disney kwaliteit ooit zullen evenaren.

Goed op naar de Studios dus. We waren allemaal op tijd wakker, dus niets hield een rope drop in de Studios tegen. We waren op tijd en met het treintje stonden we in no time bij de ingang. De security check stelde vandaag niet veel voor. Wellicht kwam het door de big smile op onze gezichten en een wellicht iets te vrolijk : "Good Morning"? Hoe dan ook de security meneer was onder de indruk van dit stelletje enthousiaste Hollanders, dus we mochten eigenlijk meteen door.

De rijen voor de toegangspoortjes waren lang, maar binnen 5 minuten stonden ook wij aan de goede kant van de poortjes. Let the fun begin ! Lex liep via de winkeltjes naar de voorkant van de groep met wachtende mensen. Normaal noemen we dat voorpiepen, maar als je een missie hebt is alles toegestaan ;-) Zijn missie was om ze snel mogelijk bij de fastpass machines te komen van Toy Story Midway Mania. De kids en ik hobbelden rustig achter de hele meute aan.

Eenmaal bij Pixar Studios aangekomen bleek er al een rij te staan die onderhand bij Ariel al begon. Let wel, dit was de rij voor de fastpass automaten ! Gelukkig zag ik bij één van de automaten een bekend oranje-wit gestreepte polo met daarboven een ietwat kalend bolletje. Dat moest Lex zijn. En jawel hoor, vol trots kwam hij met 4 fastpasses aanlopen en sloten we aan in de stand by rij om alvast één keertje er op los te schieten.

De wachttijd was een kleine 20 minuten dus dat was goed te doen. Let the games begin ! Ook dit keer was het weer de mannen tegen de vrouwen. Helaas wonnen de mannen. Laten we het snel over iets anders hebben ;-)

IMG_0211

image 

Even tijd voor groepsoverleg. Fleming wilde graag naar Star Tours, maar Merel vond dat niet zo'n super idee. Om de vrede tussen broer en zus te bewaren mocht Merel nu eerst zeggen wat we gingen doen. We maakten dankbaar misbruik van de overwinningsroes waar Fleming in zat........ Merel's keuze viel op "One man's dream" de tentoonstelling over het leven en het werk van Walt Disney. Ondertussen kon mama lekker wat foto's maken van Mickey's voor  The Next Picture .

IMG_0215 

De tentoonstelling wordt afgesloten met een korte film over Disney. Zodra we in de filmzaal zitten vraagt er ineens iemand aan ons of er iemand van onze groep op het Orlando Forum komt. Ik steek natuurlijk meteen mijn vinger op. Blijkt dat Daffelina met haar gezin de rij voor ons zit. Ze had ons herkend omdat ze ons de naam Fleming hoorde zeggen. Tja onze kleine man is wereld beroemd in Orlando en omstreken :-)

Na de film lopen we tegelijkertijd naar buiten. Zij genieten nog even flink van hun laatste dag in Orlando. Zij vliegen morgen al weer naar huis. Nadat we elkaar nog een fijne dag hebben gewenst nemen we afscheid van elkaar. Mijn  plan was om even bij Mushu op bezoek te gaan, maar dat vonden de kids geen geslaagd plan. Fleming wilde immers toch wel erg graag naar Star Tours. Zo gezegd, zo gedaan.

image Nee, dat is de verkeerde kant op !

Althans het was de bedoeling om met z'n allen in Star Tours te gaan. Merel liep zich weer als een 7 jarige puber te gedragen. Dat kan leeftijd technisch natuurlijk niet, maar als je had gezegd dat het een puberend meiske van een jaar of 15 was geweest, dan had ik je zo maar geloofd. Niets was goed en bij alles werden er tranen uit haar ogen geperst om maar vooral te laten merken dat ze het niet leuk vond.

Lex en ik overleggen even en we besluiten dat ik met Fleming in Star Tours ga en dat hij bij Merel blijft. Fleming helemaal in zijn nopjes, want nu kon hij mama alles over Star Wars vertellen. Wat een genot om ons manneke zo te zien genieten. Wat zou ik hem graag een keertje mee nemen naar een echt Star Wars weekend in de Studios. Maar ja die weekends vallen helaas altijd buiten de Nederlandse vakanties.

IMG_0233 Vraag me niet wat het moet voorstellen, maar volgens Fleming is dit een vriendje van R2D2

Zodra Fleming en ik uit Star Tours kwamen, stonden Lex en Merel ineens voor onze neus. Gelukkig scheen ook bij Merel het zonnetje weer. Ze wilde toch wel erg graag ook in Star Tours. Maar ja, de wachtrij was inmiddels opgelopen tot een half uur, dus dat bewaren we voor een ander keertje.

We besloten om naar Belle en het Beest te gaan. Daar hadden we allemaal wel weer zin in. We waren ruim op tijd en moesten zelfs nog even op Belle wachten. Ze was zich nog extra aan het optutten voor ons ;-) De kids vermaken zich met het spelletje wie het gekste gezicht kan trekken.

IMG_0244

IMG_0245

Toen de show eenmaal begon hebben we alle 4 enorm genoten. Ondanks dat we hem wel kunnen dromen had ik toch weer kippenvel bij  "Something There" En dan met name de stem van Mrs Potts (Angela Lansbury) echt schitterend.

IMG_0263 

IMG_0264

IMG_0267 

IMG_0282

Nadat we een kleine 20 minuten hadden genoten, schreeuwden onze maagjes om aandacht. Tijd om iets te gaan eten dus. We staken Sunset Boulevard over en zochten een plekje in de schaduw. "Klaagde"  ik vanochtend nog dat het koud was, inmiddels is het ruim 30 graden en dus erg warm. Het is ook nooit goed he :-)

We eten een lekkere hamburger, mijn eerste deze vakantie en maken plan de campagne. Laten we nu niet weer dezelfde fout maken als afgelopen dinsdag. Dus besluiten we om onze fastpasses voor Toy Story Mania te gebruiken en daarna het park te laten voor wat het is.

Ditmaal wil Fleming het samen met mama opnemen tegen papa & Merel. We schieten er weer op los en waar ik slechts met 900 punten Lex versla, verslaat Fleming zijn zus ruimschoots met 30.000 punten. Yes, we hebben gewonnen ! Merel geeft aan dat zij de volgende keer met Fleming wil, want zij wil ook wel eens winnen :-)

Via de winkeltjes, lees airco, lopen we naar de uitgang van het park. We kijken terug op een heerlijk relaxed ochtendje in Disney's Hollywood Studios. We hebben misschien niet super veel gedaan, maar we hebben wel genoten van wat we gedaan hebben. En daar gaat het toch om ?

IMG_0294

Het plan was om naar Typhoon Lagoon te gaan voor een frisse duik. De voorwaarde was wel dat het niet al te druk zou zijn. Tja, dat blonde zit er toch nog een beetje in bij me. Wat had ik nou gedacht..... dat het om 14.00 uur niet druk zou zijn in Typhoon Lagoon ? Duh, beetje dom van mama. We rijden dus maar snel door naar het appartement om daar een duik in het zwembad te nemen. En geloof het of niet, ik presteer het om in dat ritje van 10 minuten gewoon in slaap te vallen.

Bij het appartement aangekomen stelt Lex voor dat ik even een kleine siësta ga houden en dat hij met de kids naar het zwembad vertrekt. Dat vind ik een goed plan. Ik installeer me op bed en zap wat op de tv. Ineens zie ik mijn  favoriete soap, As the world turns, voorbij komen. Tja daar blijf ik wel even wakker voor ! Blijkbaar ben ik toch ergens in slaap gevallen want ik word om 17.00 uur wakker van Lex en de kids.

We overleggen even of we ergens gaan eten of dat we het makkelijk doen vandaag. We kiezen voor het laatste. Lex en de kids vertrekken via de Publix naar de Earl of Sandwich voor ons avonddiner. Ik geniet nog even van het zonnetje op het balkon. Ik wil natuurlijk wel lekker gebruind terug naar Nederland over een week.

Na een uurtje zijn Lex en de spookjes weer terug en genieten we weer van de over heerlijke broodjes.

IMG_0296

We houden familieberaad over wat we morgen gaan doen. Merel duikt weer in haar "niets is goed" houding. Ik word er even heel moedeloos van. Ineens besef ik me dat zij natuurlijk ook best last van heimwee en verdriet kan hebben. Als ik dat aan haar vraag vloeien de tranen bij ons meiske. Ze heeft heimwee en mist oma en onze Chester. We praten even met elkaar en blijkbaar heeft de lekkere huilbui ons meiske goed gedaan.  We geven elkaar een hele dikke knuffel en de lucht is weer geklaard tussen moeder en dochter.

Ondanks dat het nog vroeg is, hebben we geen van allen nog zin om weg te gaan vandaag. We stellen voor dat de kids naar hun kamer verhuizen en lekker tv gaan kijken onder het genot van wat chips. Nou dat plan kan wel op applaus rekenen. Fleming helemaal blij want ze hebben hier ook Star Wars op tv ! Merel iets minder blij, maar ze valt nog voor Star Wars in slaap.

IMG_0299

IMG_0298 Papa duikt weer op de bank met zijn boek. Boek 2 is ook al bijna uit.

Mama duikt in haar digitale boek; de computer. Om 21.30 uur komt ineens ons manneke de kamer ingelopen. Hij komt even melden dat Star Wars afgelopen is en dat hij gaat slapen. Daar smelt je toch van :-)

Niet veel later is het stil in huis. Lex ligt lekker te lezen en ik werk mijn weblog bij en lees wat blogs van anderen. Wie heeft er een boek nodig als je voldoende leesvoer op het net kunt vinden ? Het is de bedoeling om niet al te laat naar bed te gaan, maar dat weet je maar nooit bij ons.

Natuurlijk blijft nu nog de vraag open staan of het inderdaad niet te filmen was. En ja, ik moet Teleton gelijk geven, Orlando is zo mooi dat het niet te filmen is. Iedere film zou onrecht doen aan de werkelijkheid. Nou dat is toch in mooie woorden gezegd dat het camerawerk van Tinnetam & Co. niet voor publicatie geschikt is ;-)

En nu snel oogjes dicht en snaveltjes toe.

6 opmerkingen:

Need.magic zei

Meid, wat een verhalen kan jij toch schrijven.
Heb je je roeping niet gemist?
Tijd om je baan een andere draai te geven want wij genieten en de emoties druipen van mijn laptop af.

Maargoed, jullie zijn heerlijk aan het genieten en de stemming zit er nu wel aardig in.
Goed zo....jullie hebben het verdiend.
Maak nog vele mooie herinnneringen en GENIET.

Heel veel liefs uit Berrege in the rain,

John Anne en Tim

Agnes zei

ja, ik had ook zoiets van WAAR moet ik op reageren, het is zoveel en zo leuk om te lezen, ik smelt ook zomaar van al die lieve stukjes over je kids,geniet er r van want ooooohvoor je het weet ben je oma(jaja dat is ook heeeeel erg leuk).Gr. (o)ma aGNES

Robert-Jan en Yvonne zei

Dit zijn weer die heerlijke verhalen zoals wij ze van jullie gewend zijn ;-) ! Lekker op deze manier doorgaan, en genieten van je kids !

Teleton zei

Romance & Magic, daar draait het om! Dus met die film kont het nog wel eens goed!

famscheepensgoesorlando zei

wat een heerlijk verslag zo lees ik ze graag ;-))
en ook ik weet niet waar ik een reactie op moet geven....maar dat jullie een heerlijke vakantie hebben is een ding wat klopt.
geniet ze nog en bedankt voor je mooie verslag
marij

Alex zei

een heerlijke dag zonder de stress van een strak schema wat afgewerkt moet worden !

Geniet ervan